The amazing toilet cleaning wipes.

Visst har jag levt länge utan saker som lösgodis men just nu står även el och toalett på listan över sällsynt lyxiga saker. Har just fått mitt nya rum på Fårö som jag fick skrubba rent mellan dagens arbetspass. Jag hann till och med åka och handla. Så nu sitter jag här med lösgodis, filmjölk, nutella, bröd, el, internet och lampa. Mitt rum har fyra väggar och en riktig dörr som man kan stänga så att det blir varmt om natten. Visst är det fantastiskt? Nästa vecka kanske jag också får dusch och toalett ganska nära rummet i stället för den som är ganska långt bort.
 
Vi fick också ny städutrustning idag. Imorgon ska jag städa toaletter med de nya fantastiska cleaning wipes som man kan torka av med och sen kasta. Jag ska spraya med den nya super-effective-no-bacteria-sprayen på samtliga ytor och mina rum ska vara glänsande rena. Idag är en bra dag.
 
Jag har alltså åkt iväg för att sommarjobba i år igen. Städar rum på mornarna och är med och slutstädar köket på kvällarna. Det är vackert, men mina händer är sådär nedbrutna som bara händer som diskar mycker blir. Speciellt om man skrubbar köksbänkar med klorin utan att använda handskar. Ska bli bättre på det där imorgon. Närmsta affär ligger typ 6 kilometer bort och jag har ingen cykel. Men idag fick jag låna. Så nu ska jag äta lösgodis och nutellamacka. Viktig information.
 
Nä för att sammanfatta. Jag blir inte ofta så lycklig över saker som el, ljus och cleaning wipes. Men idag är jag det. Tjoho!

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0