Det

Idag har jag sänt ord till mängder av människor om hur bra, ansvarsfull och kompetent jag är och om hur gärna de vill ge mig ett jobb. Liksom som ett tack. "Tack, Rebecca, för att du är en allmänt bra person. Här får du ett perfekt jobb." För sånt händer ju.
 
Ne men seriöst. Har just sänt iväg den viktigaste ansökan på länge. Den till det roliga jobbet som har med foto att göra. Den som jag hoppas att jobb-gudarna drar ur högen av miljoner ansökningar välsignar med det som gör att jag får jobbet. Vad det är... vet ingen människa.
 
Och så tänkte jag plocka ur minneskortet ur kameran och lägga upp en av bilderna jag tagit under dagen, men det finns en hemskt bra anledning till att det inte går. Jag köpte mig äntligen en analog film, så nu finns det snart minst 36 analoga bevis på att jag varit här. Annars hade det ju inte hänt på riktigt.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0